| Kuvat (c) Laura ja Liisa! |
sunnuntai 1. kesäkuuta 2014
Elmersti poni
Tämän postauksen pitäis tulla ajastettuna, sillä olen leirillä, ja ajattelin jatkaa noiden vanhojen kuvien julkaisemista. Elmosta olikin astetta enemmän matskua, joten tässä teille kuvia..! :D
torstai 29. toukokuuta 2014
Kuvia viime viikoilta
Vaikka viime postauksessa sanoinkin, ettei mulla oo kuvia.. Niin eihän niitä mulla ollut, vaan Liisalla niiden koneella. Kuitenkin voisin hieman kertoa touhuilusta ponskien kanssa. Ja tähän postaukseen laitan vain Woodysta! Kuvaajina on toiminut Venla ja Liisa!
Venla oli siis ratsastamassa Woodylla kentällä, itse menin hetken lopuksi hevosella, taivutellen ja tutustuen hevoseen.
Venla oli siis ratsastamassa Woodylla kentällä, itse menin hetken lopuksi hevosella, taivutellen ja tutustuen hevoseen.
| Loppuraveissa annoin Woodyn venyttää itseään. |
Myös pellolla ratsasteluista on muutama kuva, tosin vain yhdeltä kerralta..
Muistelisin, että Woody oli melko raskas kädelle, ja jaloilla sai tehdä paljon töitä.
Mutta kyllä ne takajalatkin sai mukaan ja pään ylös. :)
perjantai 23. toukokuuta 2014
Elossa, ainakin toistaiseksi
Ihan hengissä siis olen, koulukiireet onneksi helpottavat jo, ja nyt on ihan tuoreita kuviakin. Kiitos Laura!
Ensi viikolla saattaakin tulla postaus uudesta, vanhasta tuttavuudesta.. Näkemisiin siis!
Muutamien viikkojen sisällä on tapahtunut jonkin verran, olen käynyt tunneilla normaalisti, ja mennyt ainakin Jupiterilla ja Mikalla. Lisäksi olen ratsastanut Elmolla sekä Woodylla!
Viime viikolla olikin kivaa vaihtulua, kun menin Jupiterilla estevalmennukseen, edellinen este kertahan oli viime syksyltä, ja kunnon ratoja olen mennyt leirillä. Alku jännityksen jälkeen kaikki meni ihan ok, ja itsellä oli tosi hauskaa!
Tänään sain siis värvättyä kuvaajan kentän laidalle, kuvien puutteen vuoksi olen usein jättänyt postaamatta.. Mutta asiaan, tänään olin tunnilla Mikalla. Oli tosi kuuma, ja hiki valui molemmilta oikein kunnolla. Alkutunnista heti lyhyiden verkkaravien jälkeen teimme laukan nostoja käynnistä ja ravista. Laukattiin lyhyt pätkä, ja tehtiin pian uusi nosto.
| Taiteellista Laura! |
Vaihdoimme tehtävää niin, että piti tehdä vastalaukka nosto, ja laukat kulma vastalaukassa. Vasempaan ei Miksun kanssa ollut mitään ongelmia, oikeaan en saanut nostettua yhtään vastalaukkaa. Olikohan kuskissa vai ponissa vika? Teimme kuitenkin niin, että nostin vasemman laukan, ja käänsin kentän poikki vaihtaen suuntaa ja tehden sen vastalaukka kaarteen.
Huomautan tähän väliin, että olen melkoisesti kiinnittänyt huomiota jalkaan ratsastaessa, ja kyllä kuvista huomaa, että se on vähän ainakin auttanut. Mutta vieläkin on parantamisen varaa, joten treenit jatkuu! :D
Ja Miksun satula ei ole se helpoin istua, kun siinä on tosi edessä nuo jalustin hihnat...
| Sumea kuva, mutta pakko laittaa, kun tulihan se vastalaukkakin sieltä! |
lauantai 19. huhtikuuta 2014
Paljon asiaa
Viime postauksesta onkin vierähtänyt taas hetki. Kuvien ja asian puutteessa, ei vain ole ollut inspiraatiota postata. Nyt kuitenkin voisin taas päivitellä asiat tännekkin.
Viikko sitten olimme muistaakseni Taikan ja Elmon kanssa maastossa, ihmeempiä en siitä muista, hyvin meni!
Torstaina olin viimein taas tunnilla Tupunalla. Noh, Tupuna olikin unohtanut minut listoilta, joten edelliseltä tunnilta muutama jatkoi "yliaikaa".
Menin siis Donnalla, ja eipä voi oikein muuta sanoa, kuin huhhuh! Ponilla ja minulla oli enemmänkin erimielisyyksiä niin vauhdin kuin suunnankin kanssa. Käyntien jälkeen olisi heti pitänyt laukata, mutta eihän siitä meinannut mitään tulla.
Tamma jäi vain paikoilleen pomppimaan tai nakkelemaan niskojaan. Sain kuitenkin laukat molempiin suuntiin, ja kerran pääsin laukassa parit puomit. Puomeista kuitenkin luovuin ja mun pitikin sitten tehdä muutamat vaihdot lävistäjillä, kun muut käveli loppukäyntejä.
Vaihdot nyt meni ravin kautta, ja lopuksi mä tyhjällä kentällä tein paljon voltteja, siirtymisiä, kolmikaarisia, loiviakiemurauria.. Ihan mitä nyt vain keksinkin, jotta Donnalle ei jäisi aikaa keksiä mitään typerää. Raveissa tamma oli hieman hidas, mutta toimi jo paremmin.
Eilen olin Elmon kanssa kentällä, ratsastin sen Liisalle kisoja varten. Eli menin tosi kevyesti, ja hain lähinnä avut hyvin läpi. En kummemmin ponia edes koonnut, pääasia että Elmo reagoi. Poni oli kyllä tosi kiva lopuksi!
Tänään aamupäivä meni kisoissa, kisahoitajana siis. Illalla käytiin vielä ratsastamassa Taikalla ilman satulaa pikkusänkkärillä. Mä menin ekaksi, taas vähän tutustuen Taikaan, oon mennyt sillä niin vähän. Ja ilman satulaakaan en oo liikaa mennyt.
Hetkittäin tamma oli kivan tuntuinen, tosin vauhtia oli kyllä aikas paljon.. :D Ihan käynti ravi -linjalla pysyin, ihan hyvä niin.
| Vauhtia ei puutu.. |
perjantai 4. huhtikuuta 2014
Aurinkoisia päiviä
Hirveästi ei ole tapahtunut viimeisen viikon sisällä, jokin päivä käväisin nopeasti Elmon selässä, siitä on muutama kuva. Olin siis kuvailemassa Lauraa ja Venlaa, kun he menivät pellolla. Pari otosta heistäkin!
Enemmän kerrottavaa on eilisen tunnista. Menin taas tutulla ja turvallisella Picolla. Alkuraveissa herra oli kankea, mutta liikkui melko hyvin eteen. Ravissa teimme avoja sekä väistöjä. Hetken verkkailun jälkeen aloimme tulemaan keskihalkaisijalle. Keskellä kenttää piti nostaa laukka ja ratsastaa päädyssä siihen suuntaan kumpi laukka on.
Ensimmäiset nostot eivät olleet hirveän hyviä, itse en malttanut istua kunnolla alas ja valmistella nostoja. Parin yrityksen jälkeen sain mallikkaat nostot aikaiseksi, seuraava ongelma olikin sitten kaarteen läpi kunnolla laukkaaminen. Pico jää helposti polkemaan paikalleen, joten laukkaa pitää ratsastaa eteen.
| Elmo ♥ |
Laukka kuitenkin aktivoitui ja sitten löytyi taas jotain korjattavaa; vaikka kuinka koitin istua keskellä satulaa, Pico alkoi tehdä vaihtoja keskihalkaisijalla. Tämän tehtävän jälkeen ravasimme hetken harjoitusravia ja lopuksi loppuverkat. Ihan parasta fiilistä ei saavutettu, mutta ei mitenkään huonosti mennyt.
| Venla&Woody |
| Laura&Elmo |
keskiviikko 26. maaliskuuta 2014
Vauhdikkaita hetkiä
Nyt ulkoasusta tuli paljon mieleisempi, mitä viimeksi. Taustan kopioin The Inspiration Gallerystä.
Viikonlopusta onkin melko paljon kerrottavaa. Olin Liisalla ja Lauralla torstaista sunnuntaihin, heppailua siis riitti! Torstaina Liisa oli kipeä, Laura ratsasti Taikan, minä Elmon.
Perjantaina liikutin Elmon yksinäni ja silloin ei vauhtia puuttunut vanhukselta! Kotiin päin se yritti kuskata minkä ehti, mutta huonosti siinä onnistui!
Lauantaina kävimme pitkän lenkin. Minä sain lainata Woodya ja Liisa tuli tietysti Taikalla. Menimme melko rauhassa, pari laukkapätkää, jonkin verran ravia ja paljon käyntiä. Woody ei kytännyt, eikä pelännyt haukkuvaa koiraa, muovista kasvihuonetta, joka lepatti tuulessa, tai välittänyt Taikan pelleilystä! Kyllähän lenkillä silti jotain pitää tapahtua, joten loppukäyntien aikana molemmat hevoset säikähti lentoon lähteviä lintuja. Eipä siinä mitään, heppa takaisin hallintaan ja loppumatka rauhassa kotiin.
Sunnuntaina ennen kotiin lähtöä, käytiin sama lenkki Elmon ja Taikan kanssa. Nyt menimme reippaammin ja Elmokin innostui laukkapätkissä. Jonkin sätkyn nämäkin saivat, syytä ei Liisan kanssa keksitty.
Eilen, tiistaina olin tunnilla Tupunalla. Meitä oli vain kaksi kouluilemassa estetuntien jälkeen. Menin Burgilla pitkästä aikaa ja ei se nyt ihan putkeen mennyt. Hieman oli hakemista uudessa hepassa, ravissa se toimi jo todella kivasti, taipui jonkin verran ja reagoi pohkeeseen älyttömän hyvin. Laukannostot ja laukka olikin sitten pelkkää ongelmaa.
Minulla kun on istunnan kanssa pientä ongelmaa niin suuresta ravista on vaikea tehdä nostoja. Käynnistä sain muutaman hyvän, samoin ravista, kunhan vain maltoin ensin kevyessä ravissa koota, sitten istua alas, pidättää ja selkeät avut.
Laukka olikin sitten isoa, ja sitä piti koota oikein kunnolla. Lisäksi Burgi pukitteli jonkin verran. Muutaman noston jälkeen tein vain ravijuttuja, pidennystä, lyhennystä, ympyröitä... Muutamia hyviä pätkiä tuli ravissa niihin voi olla tyytyväinen.
Siihen aikaan olikin sitten jo niin pimeää, joten kuvia ei taaskaan ole. Laitan nyt postauksen piristykseksi pari kuvaa Laurasta ja Artusta.
Viikonlopusta onkin melko paljon kerrottavaa. Olin Liisalla ja Lauralla torstaista sunnuntaihin, heppailua siis riitti! Torstaina Liisa oli kipeä, Laura ratsasti Taikan, minä Elmon.
Perjantaina liikutin Elmon yksinäni ja silloin ei vauhtia puuttunut vanhukselta! Kotiin päin se yritti kuskata minkä ehti, mutta huonosti siinä onnistui!
Lauantaina kävimme pitkän lenkin. Minä sain lainata Woodya ja Liisa tuli tietysti Taikalla. Menimme melko rauhassa, pari laukkapätkää, jonkin verran ravia ja paljon käyntiä. Woody ei kytännyt, eikä pelännyt haukkuvaa koiraa, muovista kasvihuonetta, joka lepatti tuulessa, tai välittänyt Taikan pelleilystä! Kyllähän lenkillä silti jotain pitää tapahtua, joten loppukäyntien aikana molemmat hevoset säikähti lentoon lähteviä lintuja. Eipä siinä mitään, heppa takaisin hallintaan ja loppumatka rauhassa kotiin.
Sunnuntaina ennen kotiin lähtöä, käytiin sama lenkki Elmon ja Taikan kanssa. Nyt menimme reippaammin ja Elmokin innostui laukkapätkissä. Jonkin sätkyn nämäkin saivat, syytä ei Liisan kanssa keksitty.
Eilen, tiistaina olin tunnilla Tupunalla. Meitä oli vain kaksi kouluilemassa estetuntien jälkeen. Menin Burgilla pitkästä aikaa ja ei se nyt ihan putkeen mennyt. Hieman oli hakemista uudessa hepassa, ravissa se toimi jo todella kivasti, taipui jonkin verran ja reagoi pohkeeseen älyttömän hyvin. Laukannostot ja laukka olikin sitten pelkkää ongelmaa.
Minulla kun on istunnan kanssa pientä ongelmaa niin suuresta ravista on vaikea tehdä nostoja. Käynnistä sain muutaman hyvän, samoin ravista, kunhan vain maltoin ensin kevyessä ravissa koota, sitten istua alas, pidättää ja selkeät avut.
Laukka olikin sitten isoa, ja sitä piti koota oikein kunnolla. Lisäksi Burgi pukitteli jonkin verran. Muutaman noston jälkeen tein vain ravijuttuja, pidennystä, lyhennystä, ympyröitä... Muutamia hyviä pätkiä tuli ravissa niihin voi olla tyytyväinen.
Siihen aikaan olikin sitten jo niin pimeää, joten kuvia ei taaskaan ole. Laitan nyt postauksen piristykseksi pari kuvaa Laurasta ja Artusta.
maanantai 24. maaliskuuta 2014
Epäonnistunut ulkoasu
Melkoinen floppi tämä uusi ulkoasu, keväisempää fiilistä hain mutta... Muokkaa&vaihdan sen heti kun minulla riittää aikaa.
Bannerin olen tehnyt itse, jo jonkin aikaa sitten ja sen aioin pitää tulevassa ulkoasussa.
Kuulumispostauksen kirjoitan heti kun ehdin ja viitsin! :)
Bannerin olen tehnyt itse, jo jonkin aikaa sitten ja sen aioin pitää tulevassa ulkoasussa.
Kuulumispostauksen kirjoitan heti kun ehdin ja viitsin! :)
sunnuntai 9. maaliskuuta 2014
Säätä uhmaten
Perjantaina päätimme Liisan kanssa kokeilla, kuinka toimii lähteä lähes pimeään, kauheaan tuuleen Woodyn ja Sepin kanssa! Hyvinhän se sitten meni. Minä ratsastin Woodyllla ja Liisa ajoi Sepin. Tehtiin melko pikainen lenkki käynnissä ja ravissa, eikä kumpikaan kyttäillyt kummemmin.
Näiden kahden jälkeen arvottiin, uskalletaanko lähteä vielä Elmon ja Taikan kanssa, ja kyllä sitten lähdettiin. Lyhyt lenkki, parilla laukka pätkällä. Taika hieman kiukutteli, mutta Elmo ei siitäkään välittänyt! :D
![]() |
| Kännykkälaatuiset kuvat tässä(kin) postauksessa! |
Tänään kävin itsekseni liikuttamassa Elmon, kun Liisa ja Laura olivat tuttavansa rippijuhlissa. Tuuli ei ollut vieläkään vähentynyt, mutta onneksi poni ei sellaisesta välitä! Elmo oli ollut kisoissa eilen, joten ajattelin lähinnä ratsastaa kevyellä tuntumalla ja hieman jumpata tiellä.
Alku lenkistä Elmo oli tuttuun tapaansa melko laiska. Tein hieman väistöjä ja asettelin ponia eri puolille käynnissä ja ravissa. Ensimmäisen laukka pätkän aikana alkoi Elmo innostua ja hieman kaahailla välillä. Outoa sinänsä, koska yleensä Elmoa saa ratsastaa eteen. :D
Kotiin kääntyessä vauhtia alkoi taas löytyä, ja väistöt onnistui pienistäkin avuista. Laukkasin myös kotiin päin ja poni meni mukavan reippaasti. Loppu matkasta vastaan tuli kapealla tiellä idioottiautoilija, kännykkä kädessa, tuhatta ja sataa, eikä väistänyt tarpeeksi. Tuollaisilta saisi ottaa kortin pois, jos minulta kysytään!
torstai 6. maaliskuuta 2014
Nopea postaus!
Takaisin postaamaan! Pari kertaa olen ollut ratsastamassa viime postauksen jälkeen. Tunnilla ja valkassa menin Picolla. Tunnista en muista paljoa, sen vain että se meni ihan hyvin.
Valkka taas.. Wou! Teimme paljon taivuttelua ja väistöjä. Väistöt eivät olleet ihan parhaimmillaan, mutta muuten sain Picon todella hyvin avuille.
Alkuverkoista asti ratsastin hevosen kunnolla eteen ja siitä olikin sitten hyvä aloittaa työskentely.
Käänsimme lyheltä sivulta keskihalkaisijalle, josta tehtiin voltti uralla käyden ja siitä jätettiin tavutus keskihalkaisijalle, ja toiseen päätyyn eri suuntaan voltti ja suunnan vaihto. Picon kanssa tämä onnistui ilman ongelmia.
Tämän jälkeen teimme ensimmäiseksi saman voltin, jonka jälkeen käyntiin ja käynnissä väistöä uraa kohti. Väistöissä taivutin kaulaa liikaa, mutta muuten ok. Tätä tehtävää muutettiin vielä niin, että väistöjen jälkeen suoristus ja laukannosto.
Ja jos viime postauksessa ei mennyt niin putkeen, niin kyllä valmennus sen korvasi! Sain Picon niin hyvin avuille ja oma istuntakin taisi loppuvalmennuksessa olla hieman parempi, ainakin selkään tuntui siltä. :)
Ja voin laittaa muutaman vanhan kuvan, koska koulun koneella ei kuvia ole!
Valkka taas.. Wou! Teimme paljon taivuttelua ja väistöjä. Väistöt eivät olleet ihan parhaimmillaan, mutta muuten sain Picon todella hyvin avuille.
Alkuverkoista asti ratsastin hevosen kunnolla eteen ja siitä olikin sitten hyvä aloittaa työskentely.
Käänsimme lyheltä sivulta keskihalkaisijalle, josta tehtiin voltti uralla käyden ja siitä jätettiin tavutus keskihalkaisijalle, ja toiseen päätyyn eri suuntaan voltti ja suunnan vaihto. Picon kanssa tämä onnistui ilman ongelmia.
Tämän jälkeen teimme ensimmäiseksi saman voltin, jonka jälkeen käyntiin ja käynnissä väistöä uraa kohti. Väistöissä taivutin kaulaa liikaa, mutta muuten ok. Tätä tehtävää muutettiin vielä niin, että väistöjen jälkeen suoristus ja laukannosto.
Ja jos viime postauksessa ei mennyt niin putkeen, niin kyllä valmennus sen korvasi! Sain Picon niin hyvin avuille ja oma istuntakin taisi loppuvalmennuksessa olla hieman parempi, ainakin selkään tuntui siltä. :)
Ja voin laittaa muutaman vanhan kuvan, koska koulun koneella ei kuvia ole!
| Tulis jo kesä! |
| Venla ja Pico :D |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


