Sivut

perjantai 10. toukokuuta 2013

Lahjapostaus!

Aikaisemmassa postauksessa sanoin, että teen synttäri lahjoistani postauksen. Nyt iski tylsyys, vaikka kirjoitin jo yhden postauksen niin heti perään toinen! :D ~Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa~



Horzen pinkkiruudullinen kispaita.
Illalla vietettin Liisna kanssa leffailtaa. 
 Loppuun laitan ehdottamasti tämän vuoden parhaat lahjat!

Ihana pitsipaita. <3 Kiitos Liisa!



Sain siis useammalta henkilöltä järkkärin! Nyt pitäisi kuvien laadun parantua, MUTTA tietenkään kaikki ei voi mennä ilman ongelmia.. Kameran mukana ei tullut USB-kaapelia jotenjoten.. En saa vielä siirrettyä kuvia koneelle. Ärsyttää kun pidin sitä itsestään selvyytenä. Nooooh, saattepahan kuvapläjäyksen sitten kun saan sen johdonpätkän ostettua. :D Pidättekö muuten ulkoasusta ja bennerista? Kiitos Iida!

Tammailua

Tiistaina oli Kallen valmennus. Menin kouluun Dinalla. Valkka meni hyvin, pitäisi saada vain ratsastettua heti alusta asti eteen, jotta takajalat ei jäisi talliin ja hevosen pää taivaisiin. Tehtiin paljon taivuttelua molempiin suuntiin. Välillä Dina sai tammakohtauksia, eikä mikään toiminut, mutta sen kyllä korvasi loppu valkasta kaikin puolin avuilla oleva hevonen!

Torstaina sitten tunnille ja menin taas Dinalla. Tunnilla oli seitsemän ratsukkoa, joten ruuhkalta ei vältytty. Dina ei oikein tykännyt liian läheltä menevistä hepoista, eikä hyttysistä ja kärpäsistä. Tupuna sanoikin, että täytyy etsiä sille korvahuput, niin ei ötökät enää häiritse.

Tamma oli alusta asti melko reipas. Tehtiin melko nopea verryttely ravissa ja siirryttiin laukkaan. Lyhyen sivun keskelle voltti, voltilta tultaessa laukannosto, laukkaa pitkän sivun keskelle. Molemmissa päädyissä tämä. Nostot oli ihan ok, ei mitään kovin ihmeellistä.

Annettiin heppojen kävellä hetki ja Tupuna yllätti, ja käski nostaa kaikkien käynnistä laukka uralla. Ja laukata kenttää ympäri. Ja arvatenkin kaaos oli hirveä! Voltteja hyvä kun mahtoi tekemään ettei tullut törmäyksiä. Dina vielä hermostui muista hevosista ja alkoi jyrätä sisäpohkeesn läpi kentän keskelle. Tappelin siinä jonkin aikaa laukataanko vai ei. Lopulta muut lopetti laukkaamisen ja päästiin tekemään yksi nosto tyhjällä uralla. Kunhan ensin sinne asti päästiiin..

Vaihdettiin suuntaa ja sama tehtävä toiseen suuntaan. Nyt laukka nousu ongelmitta, ja sain jostain tilaakin ja pääsin tekemään ympyröitä ja taivuttelemaan Dinaa. Nyt alkoi jo sujua, eikä meno näyttänyt niin hirvimäiseltä.

Loppuun vielä ravissa loppuverkka ja tamma oli kunnolla avuilla ja meni pyöreänäkin. Kyllä se siis alkaa jo sujua! :)

Kuvia saatan lisäillä myöhemmin, jos Venlalla on jotain. :)

lauantai 4. toukokuuta 2013

Vappu ja heppailua!

Vappua olin viettämässä Liisan, Lauran, Annin, Venlan, Even ja Aukun kanssa. Oli tosi kivaa ja sekoiltiinkin jotain.. :D 
 
Torstaina oli tunti, menin Hankolla. Viimeksi ei mennyt kovin hyvin, joten nyt hieman epävarmana ponin kyytiin. Onneksi meni paremmin, kerran Hanko sekosi jotain, mutta se aika pientä. 
 
Mentiin ravissa puomeja, jotka oli pitkän sivun suuntaisesti. Hankoa sai ratsastaa paljon eteen, niin kuin aina. Puomit meni kuitenkin hyvin.
 
Vasempaan kierrokseen tehtiin niin, että pitkällä sivulla ravissa avotaivutus puoleen väliin, laukannosto, sitten sai päättää meneekö puomin vai ei, ja toisella pitkällä sivulla sitten raviin siirtyminen. Tämä onnistui hyvin. Menin muutaman kerran puomin yli, mutta enemmän vain uraa pitkin. Hankon laukassa oli vaikeaa istua, saattaa johtua siitä, että olen sille aika pitkä..

Vaihdoimme suuntaa ja teimme avoa ravissa toisen pitkän sivun, lyhyellä sivulla käyntiin, kaksi askelta käyntiä ja laukannosto, pitkäsivu laukkaa. Tämä ei ollutkaan niin helppoa. Välillä nousi väärä laukka, tai ei laukkaa ollenkaan. Lisäksi käyntiaskeleita tuli aina liikaa. Kun sain tehtyä kerran hyvin, annoin Hankon kävellä.
 
Teimme vielä lopputunnista istunnalla tempon muuttamista. Hidastaminen oli ihanaa! Vatsalihakset huusivat kyllä halleluujaa, kun ravikin on melko pompottavaa, mutta hidastukset onnistuivat, samoin tempon muuttaminen normaaliksi. Tempon lisääminen oli hieman haastavempaa, mutta kyllä sekin onnistui. Hieno poni! <3
 
Anteeksi kuvaton postaus. Tilasin taas bannerin, katsotaan joko nyt saisin ulkoasua muutettua.. :)

maanantai 29. huhtikuuta 2013

Ärsytys

Heti alkuun, että kauheasti mitään aihetta minulla ei ole muttamutta..

Pitäisi saada jostain uusi banneri, mutta tilaamistani mitään ei ole kuulunut. Ulkoasua muokkaan heti kun saan jostain uuden bannerin, joten tämä hirvitys saa olla vielä hetken. Huoh!

Toinen nopea asia; mietin mikä erikoispostaus olisi kiva. Eli vastailkaa tuossa oikealla olevaan kysymyslaatikkoon. :)

Näin pikapostaus, kun kokeisiin pitäisi vielä lukea..

sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Haaste!

 Sain haasteen Liisalta! Kiitos nyt vaan. xD

Ohjeet:
Tämän pienen palkinnon tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.
1.Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 uutta kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa, kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.

11 Asiaa minusta:
1. Pelkään ampiasia tosi paljon.
2. En suutu kovinkaan helposti.
3. Inhoan koulua ja kokeita, vaikka koulussa meneekin hyvin.
4. Minulla on korvaamaton bestis! <3
5. Käyn melkein joka päivä koneella.
6. Minulla oli eilen (27 päivä) synttärit.
7. Teen lahjoista jonkin näköisen postauksen.
8. Jännitän liikaa esiintymistä.
9. En juo kahvia 
10. Olen vieraiden kanssa tosi hiljainen, mutta läheisempien kaverien kanssa en xD
11. En keksi enää mitään..

Repe pienenä <3
Haastajan kysymykset:
1. Oletko hypännyt maastoesteitä? En ole, ainakaan mitään kunnollisia. Haluaisin kyllä koittaa!
2. Jos olet, ovatko maastoesteet vai rataesteet kivempia? ^^ rataesteet
3. Onko hevonen lempieläimesi? Kyllä mä luulen. 
4. Jos hevosta ei saa laskea, mikä on lempieläimesi? Kissat on ihania<3
5. Linkkaa muutama biisi joita kuuntelet usein? Noo, kuuntelen aika vähän musiikkia, mutta Jukka Poikaa ja sitten tää biisi soi aika usein :D
6. Lempiaineesi? Ööööööh, Hissa tai kuvis 
7. Lempihevosrotusi? Ehkä risteytykset.
8. Esteet, koulu vai joku muu? En oikein tiedä. Pidän kaikesta sopivissa määrin. :D
9. Oletko koskaan uittanut hevosta? En niin että hevonen olisi uinut, mutta kyllä sellaisessa syvässä "kahluualtaassa"
10. Käytkö ratsastusleireillä? Käyn, tänä kesänä viides leiri!
11. Käytätkö ratsastaessa saappaita vai kenkiä chapseilla/sukilla vai mitä? Kengät chapseilla. Joskus harvoin saattaa olla pelkät sukat. Saappaita en omista, mutta haluaisin kyllä. 

Sama kissa, mutta hieman isompana. :D

Kysymykset haastetuille:
1. Oletko hyvä koulussa? Luetko paljon kokeisiin?
2. Kallein ratsastusvarusteesi?
3. Parhaat puolesi ratsastajana?
4. Haluaisitko lisää lemmikkejä?
5. Oletko käynyt vaelluksella?
6. Mitä ostaisit jos saisit 1000€?
7. Paras TV-ohjelma?
8. Oletko käynyt ulkomailla?
9. Inhokki aine koulussa?
10. Lempi hevosesi?
11. Pidätkö, jos joku ottaa sinusta kuvia?

En haasta ketään, mutta jos joku haluaa tehdä niin tehköön vaan! :D

Leirihoitsuni Fago ja minä viime kesänä. 

torstai 25. huhtikuuta 2013

Vauhdikasta menoa ja hyvä fiilis!

Valkka postaus on venyny, mutta jos sanon siitä hieman.
Menin siis Vinskillä, vanhalla suokki papalla, jolta ei kyllä vauhtia puuttunut. Verkkasimme itsenäisesti ravissa ja laukassa, molempiin suuntiin. Vinski alkoi taipuakkin pikkuhiljaa.
Ensimmäiset hypyt onnistuivat hyvin. Sopivasti vauhtia esteelle ja hevonen käsissä esteen jälkeen. Pian se sitten muuttuikin kauheaksi kaahaamiseksi, ja hevonen vei minua ihan 6-0. Olisi ehkä pitänyt muistaa heittää raippa pois ja laittaa ohjia alempaan renkaaseen...


Vauhti vain kiihtyi koko ajan ja hallinnassa aina vain enemmän ongelmia. Lopuksi menimme kuitenkin 50-60 rataa. Ja viimeiselle linjalle Vinski tuli aivan liian kovaa josta sitten väli jäi lyhyeksi ja viimeinen hyppy oli melkoinen loikka, itse meinasin tippua silloin.. 
Valkka meni aluksi siis hyvin, mutta kierroksia oli herralla aivan liikaa..



Tänään olin tunnilla ja sain Burgin. Todella osaavan ja aivan ihanan ruunan. Alkukäynnit oli aika pitkät, joten tein pitkin ohjin istuntaa käyttämällä kootumpaa käyntiä, sitten normaalia ja hieman lisättyä käyntiä. Ja hienosti Burgi toimi pelkällä istunnalla! :)
Verkkasimme kevyessä ravissa volteilla, ympyröillä ja kiemuraurilla itsenäisesti. Burgin liikkeet oli tosi isoja ja en aluksi edes osannut keventää siellä! Sitten teimme puomitehtävää ravissa niin, että molemmilla pitkillä sivuilla oli puomit ja niille ratsastettiin suoraan ja puomin jälkeen samoin. Tämä onnistui hyvin.
Laitan (hutaistun) kuvan alle seuraavasta tehtävästä niin on helpompi selittää.


Eli punainen siis laukkaa ja sininen ravia. Tehtävä oli minulle aika vaikea, kun en oikein osannut Burgin laukkaa säätää, onhan se minulle uusi hevonen, ja vielä kun liikkeet oli todella isoja. Puomit kyllä kolisi, ja hyvä että alkuun pääsin edes seuraavalle puomille.

  
Laukka valui pitkäksi ja Burgi hieman innostuikin joten alkuun oli vaikeuksia. Mutta pari kertaa onnistui todella hyvin! Askeleet sopi ja vautia ei ollut liikaa. Teimme samoilla puomeilla tehtävää myös toiseen suuntaan. Välillä ei onnistunut ilman kolinoita tai jänisloikkia, mutta pari kertaa tuli hyvin tähänkin suuntaan.



Mitähän tässä tapahtuu? :D
Loppuverkka oli itsenäistä ravia molempiin suuntiin, ja huomasin etten ratsastanutkaan enää hirvellä vaan hevosella! :D Burgi alkoi siis jo myödätä niskasta ja mennä oikein päin. Tästä jäi siis tosi hyvä fiilis itselle. Burgi oli aivan huippu isoista ja vaikeista liikkeistä huolimatta. Tehtävä oli vaikea, varsinkin kun en tuntenut hevosta juuri lainkaan. Mutta toivottavasti saan mennä Burgilla toisenkin kerran. :) Kuvista kiitos Annille, Lauralle ja Liisalle

sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Pikapostaus

Varmaan huomasittekin, että banneri on vaihtunut. Tuo on nyt aivan väliaikainen. Itse sen tein nopeasti, olen siis tilannut jo uuden, mutta en jaksanut odottaa sitä, niin tein itse hieman sopivamman. Tuo on siis ensimmäinen itse tekemäni bannu! Hirveä kylläkin muttamutta,  katsellaan tuota hetki, kunnes saan sen uuden. Valkasta kerron sitte paremmalla ajalla. :)

torstai 18. huhtikuuta 2013

Supermaasto&Shoppailua

Lupailin heppapostaista lauantaiksi, mutta käytiin kuitenkin eilen Liisan kanssa maastossa. Liisan blogissa onkin enemmän tekstiä ja kuvia, itse sanon vain että oli erittäin onnistunut ja reipas lenkki!


Tänään en mennytkään kouluun, kun mulla todettiin yks sairaus vähän aikaa sitten, ja Turussa olen pari kertaa joutunut käymään. Muttamutta, niin eli ei koulua vaan shoppailua! :D Kävis mulle useemminkin.

Korkeevyötäröiset farkut Seppälästä


Mekko kesän tuleviin juhliin. Kuvan laatu..

Urheilukengät, ne oli jotenkin jalkaystävälliset tai jotain xD
                                               
Alkoi sataa kaatamalla, niin piti käydä varjo ostamas..
                       

Rimmelin halpisripsari.

tiistai 16. huhtikuuta 2013

Pilkettä silmäkulmassa

Eilen olin yhdellä kaverillani, hänellä on kaksi hevosta, jotka vain harjattiin, kun satoi vettä niin paljon, että ei viitsitty mennä liikuttamaan niitä. Nämä kaksi olivat ihania karvapalloja! :D

Torstain tuntikin oli siirretty tälle päivälle. Tallille lähdinkin melkein heti, kun tuli koulusta kotiin.
Tallilla luin listasta, että menen Hankolla. Ihmettelin sitä hetken, Hankohan on melko pieni poni, jolla en ole mennyt piiiiitkään aikaan.

Tunnilla oli vain viisi ratsukkoa, eli tilaa oli riittävästi. Heti parin kierroksen jälkeen meinasin tippua, onhan Hanko melko kuuluisa siitä, että tiputtelee ratsastajia. Poni hyppäsi kentän keskelle sivuloikan, ja kääntyi ympäri. Itse roikuin siinä vaiheessa kaulalla, ja kampesin itseni takaisin kyytiin.

Aluksi teimme väistöä käynnistä. Se onnistui ihan hyvin, mitä Hanko vain yritti madella. Jatkoimme ravilla ja aluksi sekin oli liian hidasta, mutta laitoin vauhtia lisää. Teimme myös väistöjä ravista.

Ravissakin Hanko yritti muutaman kerran pukitella ja loikkia, kun Bimbo-ori hörhötti välillä. :D Itsellä oli hankaluuksia tuntuman kanssa, varsinkin harjoitusravissa joka oli tosi pompottavaa.

Tupuna siis käski rentouttamaan käden, joka omasta mielestä oli rentona ainakin käynnissä ja kevyessä ravissa, ja jos olisin käskyjen mukaan antanut ohjaa, se olisi roikkunut löysänä. Tuntui jo tuolla ohjas pituudella, ettei ole tuntumaa suuhun, ja poni ei ole kunnolla käden ja jalan välissä. En sitten tiedä..

Teimme myös muutaman laukannoston ravista. Ne onnistuivat hyvin, ja nyt ponista löytyikin uusi vaihde. Laukka oli melko erilaista, varsinkin Dinaan verrattuna, ja en meinannut aluksi osata istua siellä.

Oli kyllä melko onnistunut tunti, ja Hanko oli niin erilainen isompien hevosten jälkeen. Tuntui kuin maassa olisi istunut. :D

Kuvia ei ole, mutta edellisessä postauksesta on kuvia Hankosta. Ja seuraava heppapostaus varmaankin lauantaina, silloin pitäisi olla valmennus. ;) Niin ja vihdoin sain edes jonkinlaisen idean blogin nimeen, niin taidan tilata bannerin jostain, ettei tarvitse tuota hirvitystä enempää katsella.

sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Heppailu viikonloppu

Heti alkuun sanon, että kuvat ei ole (taaskaan) parhaita mahdollisia. 
 
Niin, lauantaina menin Liisalle. Vesi sateesta huolimatta lähdettiin Sepiä ajamaan. Harjattiin poni ihan kunnolla, mutta valjastettiin nopeasti ja lähdettiin matkaan. 
 
Alkulenkistä minä ajoin ja Sepi tuntui melko laiskalta. Mutta eipä sen alkuhölkkäilyssä täysiä tarvitse mennäkkään. Kotiin kääntyessä Liisa ajoi Sepiä kunnolla eteen, kun tiekin oli hyvä hieman pidemmän pätkän. 
 
Käännyttiin vielä hanattamaan tien hyvä osuus, ja nyt poni innostui ihan kunnolla. Kotiin tultiin hetken matkaa kovaa, mutta sitten Sepi rauhoittui ja hölkkäiltiin kotiin päin. 
 
Lenkin jälkeen märkänä kotiin. :)
 

Tänään Liisan äiti oli ihmeellisen hyvällä tuulella, kun päästi Liisan ja minut lähtemään kahdestaan maastoon niin, että Liisa ratsasti Taikalla ja minä ajoin Sepiä. Kahdestaan ei siis olla koskaan menty näillä kahdella. 
 
Oli ihanan lämmin ilma kun valjastin Sepiä pihalla. Ihan hupparin kanssa tarkenikin koko lenkin ajaa. Heppojen varustamisessa menikin melko kauan aikaa. Ainakin minusta tuntui siltä. :D
 
Alkulenkistä käveltiin. Taika meni edellä ja jouduin ottamaan sitä välillä ravilla kiinni. Ravissa molemmat meni hienosti, Taika hieman yritti vastustella siirtymisiä eteen. Mentiin aika pitkälle, välillä käveltiin, välillä ravailtiin. 
 
Kotiin kääntyessä Sepiin tuli kierroksia lisää ihan kunnolla. Teimmekin siirtymisiä, käyntiä, ravia, reippaasti eteen, ravi takaisin, käyntiin. Ja molemmat alkoivat kuunnella. Sitten jatkoimmekin reippaalla ravilla, ja Taika meni edellä kovaa, ja  Sepi tuli perässä vielä kovempaa. xD 


Taikalla oli jo kiire tarhaan.