Sivut

keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Vauhdikkaita hetkiä

Nyt ulkoasusta tuli paljon mieleisempi, mitä viimeksi. Taustan kopioin The Inspiration Gallerystä.

Viikonlopusta onkin melko paljon kerrottavaa. Olin Liisalla ja Lauralla torstaista sunnuntaihin, heppailua siis riitti! Torstaina Liisa oli kipeä, Laura ratsasti Taikan, minä Elmon.
Perjantaina liikutin Elmon yksinäni ja silloin ei vauhtia puuttunut vanhukselta! Kotiin päin se yritti kuskata minkä ehti, mutta huonosti siinä onnistui!

Lauantaina kävimme pitkän lenkin. Minä sain lainata Woodya ja Liisa tuli tietysti Taikalla. Menimme melko rauhassa, pari laukkapätkää, jonkin verran ravia ja paljon käyntiä. Woody ei kytännyt, eikä pelännyt haukkuvaa koiraa, muovista kasvihuonetta, joka lepatti tuulessa, tai välittänyt Taikan pelleilystä! Kyllähän lenkillä silti jotain pitää tapahtua, joten loppukäyntien aikana molemmat hevoset säikähti lentoon lähteviä lintuja. Eipä siinä mitään, heppa takaisin hallintaan ja loppumatka rauhassa kotiin.

Sunnuntaina ennen kotiin lähtöä, käytiin sama lenkki Elmon ja Taikan kanssa. Nyt menimme reippaammin ja Elmokin innostui laukkapätkissä. Jonkin sätkyn nämäkin saivat, syytä ei Liisan kanssa keksitty.

Eilen, tiistaina olin tunnilla Tupunalla. Meitä oli vain kaksi kouluilemassa estetuntien jälkeen. Menin Burgilla pitkästä aikaa ja ei se nyt ihan putkeen mennyt. Hieman oli hakemista uudessa hepassa, ravissa se toimi jo todella kivasti, taipui jonkin verran ja reagoi pohkeeseen älyttömän hyvin. Laukannostot ja laukka olikin sitten pelkkää ongelmaa.
Minulla kun on istunnan kanssa pientä ongelmaa niin suuresta ravista on vaikea tehdä nostoja. Käynnistä sain muutaman hyvän, samoin ravista, kunhan vain maltoin ensin kevyessä ravissa koota, sitten istua alas, pidättää ja selkeät avut.

Laukka olikin sitten isoa, ja sitä piti koota oikein kunnolla. Lisäksi Burgi pukitteli jonkin verran. Muutaman noston jälkeen tein vain ravijuttuja, pidennystä, lyhennystä, ympyröitä... Muutamia hyviä pätkiä tuli ravissa niihin voi olla tyytyväinen.

Siihen aikaan olikin sitten jo niin pimeää, joten kuvia ei taaskaan ole. Laitan nyt postauksen piristykseksi pari kuvaa Laurasta ja Artusta.






maanantai 24. maaliskuuta 2014

Epäonnistunut ulkoasu

Melkoinen floppi tämä uusi ulkoasu, keväisempää fiilistä hain mutta... Muokkaa&vaihdan sen heti kun minulla riittää aikaa.
Bannerin olen tehnyt itse, jo jonkin aikaa sitten ja sen aioin pitää tulevassa ulkoasussa.
Kuulumispostauksen kirjoitan heti kun ehdin ja viitsin! :)

sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Säätä uhmaten

Perjantaina päätimme Liisan kanssa kokeilla, kuinka toimii lähteä lähes pimeään, kauheaan tuuleen Woodyn ja Sepin kanssa! Hyvinhän se sitten meni. Minä ratsastin Woodyllla ja Liisa ajoi Sepin. Tehtiin melko pikainen lenkki käynnissä ja ravissa, eikä kumpikaan kyttäillyt kummemmin. 

Näiden kahden jälkeen arvottiin, uskalletaanko lähteä vielä Elmon ja Taikan kanssa, ja kyllä sitten lähdettiin. Lyhyt lenkki, parilla laukka pätkällä. Taika hieman kiukutteli, mutta Elmo ei siitäkään välittänyt! :D 

Kännykkälaatuiset kuvat tässä(kin) postauksessa!
Tänään kävin itsekseni liikuttamassa Elmon, kun Liisa ja Laura olivat tuttavansa rippijuhlissa. Tuuli ei ollut vieläkään vähentynyt, mutta onneksi poni ei sellaisesta välitä! Elmo oli ollut kisoissa eilen, joten ajattelin lähinnä ratsastaa kevyellä tuntumalla ja hieman jumpata tiellä. 



Alku lenkistä Elmo oli tuttuun tapaansa melko laiska. Tein hieman väistöjä ja asettelin ponia eri puolille käynnissä ja ravissa. Ensimmäisen laukka pätkän aikana alkoi Elmo innostua ja hieman kaahailla välillä. Outoa sinänsä, koska yleensä Elmoa saa ratsastaa eteen. :D

Kotiin kääntyessä vauhtia alkoi taas löytyä, ja väistöt onnistui pienistäkin avuista. Laukkasin myös kotiin päin ja poni meni mukavan reippaasti. Loppu matkasta vastaan tuli kapealla tiellä idioottiautoilija, kännykkä kädessa, tuhatta ja sataa, eikä väistänyt tarpeeksi. Tuollaisilta saisi ottaa kortin pois, jos minulta kysytään! 

torstai 6. maaliskuuta 2014

Nopea postaus!

Takaisin postaamaan! Pari kertaa olen ollut ratsastamassa viime postauksen jälkeen. Tunnilla ja valkassa menin Picolla. Tunnista en muista paljoa, sen vain että se meni ihan hyvin.

Valkka taas.. Wou! Teimme paljon taivuttelua ja väistöjä. Väistöt eivät olleet ihan parhaimmillaan, mutta muuten sain Picon todella hyvin avuille.
Alkuverkoista asti ratsastin hevosen kunnolla eteen ja siitä olikin sitten hyvä aloittaa työskentely.

Käänsimme lyheltä sivulta keskihalkaisijalle, josta tehtiin voltti uralla käyden ja siitä jätettiin tavutus keskihalkaisijalle, ja toiseen päätyyn eri suuntaan voltti ja suunnan vaihto. Picon kanssa tämä onnistui ilman ongelmia.

Tämän jälkeen teimme ensimmäiseksi saman voltin, jonka jälkeen käyntiin ja käynnissä väistöä uraa kohti. Väistöissä taivutin kaulaa liikaa, mutta muuten ok. Tätä tehtävää muutettiin vielä niin, että väistöjen jälkeen suoristus ja laukannosto.

Ja jos viime postauksessa ei mennyt niin putkeen, niin kyllä valmennus sen korvasi! Sain Picon niin hyvin avuille ja oma istuntakin taisi loppuvalmennuksessa olla hieman parempi, ainakin selkään tuntui siltä. :)

Ja voin laittaa muutaman vanhan kuvan, koska koulun koneella ei kuvia ole!

Tulis jo kesä!


Venla ja Pico :D

perjantai 28. helmikuuta 2014

Double riding

Harvoin on minulla näitä päiviä, kun pääsee ratsastamaan kahdesti!

Sunnuntaina olimme ensin kentällä minä Elmolla sekä Liisa Taikalla. Ihan kokonaista tuntia ei ratsastettu, ei se määrä, vaan laatu! ;) Aluksi hain poniin terävyttä siirtymisillä. Ihan parasta aktiivisuutta ei löytynyt, mutta olihan Elmo ollut kisoissa edellisenä päivänä!



Taivuttelin ympyröillä ja kiemuraurilla. Välikäyntien jälkeen otin laukkaa. Lähinnä ratsastin pitkät sivut eteen, ja otin lyhyillä sivuilla hieman kiinni. Kävelin taas hetken ja sitten aloin työstää laukkaa enemmän ympyröillä. Oikeaan laukka pyöri paremmin, ja poni pysyi paremmin paketissa. Vasempaan homma ei toiminut ihan niin hyvin.


Tulin myös puomeja laukassa, niistä Elmo sai hieman lisää virtaa. Laukkatyöskentelyn jälkeen ravasin, ja ravi oli tosi hyvää! Takapää vihdoin aktivoitui kunnolla ja poni tuli kunnolla avuille.


Tämän itsenäisen ratsastuksen jälkeen minulla oli vielä tunti peruuntuneen valkan tilalla. Sain tunnille Hempun, niinkuin valkkaankin olisin sillä mennyt. Hempun kanssa ei sitten homma toiminut yhtään!

Laukattu ei onneksi lainkaan, ravissakin paketti levisi ihan käsiin.. En saanut ratsastettu Hemppua avuille yhtään. Hevonen oli niin hidas pohkeelle ja raippa ei hyödyttänyt. Lisäksi Hemppu oli tietysti kilometrin mittainen kun en saanut koottua sitä yhtään. Mistä olisin koonnut, kun liikettä ei ollut nimeksikään?
Ja älkää unohtako sitä istuntavammaa mikä tulee heti kun käytän pohjetta ja jään puristamaan!

Noh, viimeksi Hempun kanssa meni hyvin, niin tällä kertaa sitten huonommin. Ja positiivista tietysti on, ettei voi mennä enää huonommin! :D

tiistai 18. helmikuuta 2014

Päivitystä

Uusi ulkoasu piristämään blogia, bannerista kiitos Liisalle! 

Muutama päivä sitten olin puomitunnilla Hempulla. Tunti meni todella kivasti, mitä nyt hieman oli ongelmia puomisarjojen kanssa. Valkkaan olen menossa lauantaina, toiveissa Hemppu. :D 

Eilen olin kuvaamassa Liisaa ja Taikaa pellolla ja illan pimeydessä juoksutettiin Sepi. Muutama pieni estekkin hypättiin. 

Sen kummemmin en jaksa selitellä, loppuun pari kuvaa. 


Haluan hyppäämään!

... Ja leirille!

maanantai 10. helmikuuta 2014

Bannereita

Olen ollut kipeänä jo liian monta päivää, ja ylimääräistä aikaa on siis riittänyt. Päätin sitten harjoitella tekemään itse edes jonkin näköisiä bannereita.

Mestariteoksiksi näitä ei voi kutsua, mutta kai ensimmäisiksi omiksi bannereiksi? Kertokaahan oma suosikkinne! :)




lauantai 8. helmikuuta 2014

My Day

Kaikki kuvat on otettu kännykällä, mahtava laatu siis! 




"Työpaikalla"






Kaupassa ratsastuksen jälkeen.

Katsoin telkkaria..

...ja olin koneella


Pakkasin laukun valmiiksi.


tiistai 4. helmikuuta 2014

Viikonlopun sekoilut

Lauantaina käytiin Liisan kanssa katsomassa Liinaa! Itse vain kuvailin, mutta oli aivan mahtavaa nähdä poni pitkästä aikaa!



Sunnuntaina Liisa ratsasti Elmon ja olin mukana pulkkailemassa Sepillä. Mentiin siis pellolla, ja kylläpäs sillä ponilla olikin virtaa! :D Aluksi ei ollut ongelmia mutta hieman ponin innostuessa alkoi se pukittelemaan ja hyppimään laukalle.. Hengissä selvittiin ja hauskaa oli!



Pikapostaus, mutta mulla on suunnitelmissa ainakin yks postaus tälle viikolle! ;)

perjantai 31. tammikuuta 2014

Kelaus taakse päin

Viikko on kyllä mennyt nopeasti.

^^ Tuo olikin ainoa lause, mitä blogger säästi juuri valmiiksi saamastani posatuksesta...
Kirjoitain nyt sitten pikaisesti uudestaan koko postauksen.

Perjantaina olin Liisalla ja liikutin Elmon, tein paljon siirtymisiä, joista poni innostui. Illalla käytiin pulkkailemassa Sepin kanssa.

Lauantaina liikutettiin Taika. Liisan jälkeen kävelin ja ravailin tammalla. Otin myös pitkästä aikaa laukkaa. Toiseen suuntaan laukka ei meinannut nousta oman sähläyksen takia.



Eilen, torstaina olin tunnilla. Pico oli erityisen kiva laittaa kuntoon! Tunnilla teimme paljon avoja ja sulkuja. Suluissa takaosa pitäisi saada paremmmin mukaan, avot onnistuvat jo melko hyvin. 
Lopuksi menin ensin avoa, ja siitä siirtymisen sulkuun. Tämä olikin haastavaa!

Ensi viikolla minulla on TET, joten postailulle saattaisi olla aikaa. :)